Dijete i umjetnici

Umjetnik u djetetu, dijete u umjetniku....
Posebnu vezu između umjetnika i djeteta ovjekovječio je slavni Picasso svojom izrekom "Kao dijete crtao sam kao Rafael, ali trebao mi je cijeli život da crtam kao petogodišnjak". Ljepotu slobode izražavanja djece uočili su mnogi umjetnici 20. stoljeća te je njihov cilj bio ponovo otkriti u sebi dječje čuđenje i uzbuđenje u otkrivanju svijeta oko sebe i osloboditi se pojedinih dotadašnjih ograničavajućih pravila likovne umjetnosti. S druge strane poznato je da se u svakom djetetu krije umjetnik, sa vlastitim autentičnim likovnim izrazom kroz koji izražava doživljaj svog unutarnjeg svijeta i svijeta oko sebe.
Umjetnici i umjetnost kroz dječje oči
Da je najbolji put prema kvalitetnom poimanju umjetnosti aktivno likovno stvaralaštvo zaključio je u svojim pedagoško-umjetničkim promišljanjima V. D´Amico. Smatrao je da djeci treba omogućiti da stvaraju onako kao što stvaraju umjetnici. Osim što djecu treba izlagati umjetničkim djelima, te im omogućiti da ih promatraju i razgovaraju o njima važno je i dati im priliku da stvaraju inspirirana tim djelima.
Djela Keitha Haringa poslužila su kao inspiracija za skupni rad, no djeca su u ovaj likovni izričaj unijela svoju autentičnu razigranost bojama



Crtež, slikarstvo, grafika...




Arhitektura
Neuobičajene građevine i arhitektura, koju djeca ne viđaju često u svojoj okolini oduvijek privlače njihovu pažnju i stoga mogu poslužiti kao odlična motivacija za likovni izraz. Pri tome posebna pažnja pridaje se spontanom dječjem izrazu te njihovom viđenju građevina tako da se ne sputava dječji izraz koji ima svoju autentičnu, estetsku vrijednost.




Primjenjena umjetnost, kiparstvo...
