"Vidio sam sve svoje boje;
shvatio sam da slikarstvo ima istu moć kao i glazba" (V.kandinsky)

Umjetnost i dijete predškolske dobi
U poticajnom okruženju aktivira se umjetnički jezik u komunikaciji s drugim oblicima umjetničkih sadržaja: glazbom, plesom, dramom i književnošću. Aktivan i kreativan pristup odgajatelja, njegova intrinzična motivacija pri biranju takvih poticaja i sadržaja, kao i prepoznavanje odgajateljeve autentičnosti od strane djeteta, također pridonose razvoju kreativnih potencijala djeteta, jačaju njegove kompetencije, a odgajatelju daju priliku vidjeti onu sferu djetetovih potreba koju samo takav integrativni pristup može otkriti. Stvaralaštvo u području umjetnosti na mnoge načine pomaže djetetu da prepozna svoje potencijale, da se izrazi te da stvori svijet u kojem se osjeća sigurnim kreirajući nove situacije i scene koje će mu dati osjećaj sigurnosti (Malchiodi, 1998.).



Glazba i pokret
Reakcija pokretom na glazbeni poticaj odraz je snažnog doživljaja i emocija koje u njemu glazba budi. Za cjelokupni djetetov razvoj, važno mu je omogućiti blizak osnos s vlastitim tijelo, prostorom i drugim ljudima. Želeći potaknuti slobodno izražavanje djeteta, djeci nudimo poticaje da kroz boju, liniju, teksturu, oblik, različite materijale i likovne tehnike izraze svoj doživljaj glazbe autentičnim pokretom. Poticajni radovi likovnih umjetnika (J.Pollocka, K.Haringa, H. Hensen) omogućuju djeci uvid u načine izraza pokretom.

Svi likovni uratci i teme realizirani su kroz Estetski tim vrtića Špansko uz koordinaciju pedagoginje Helene Burić, te izloženi u suradnji s lokalnom zajednicom u knjižnicama, zapadnog dijela grada Zagreba.
Kako djeca najranije dobi istražuju zvuk
Glazba je umjetnost koja je dostupna djetetu od najranije dobi. Zvuk je igra, zabava, otkrivanje i stvaranje. Djeca spoznaju svijet oko sebe osluškujući zvukove koji ih okružuju (prepoznavanje, imenovanje, oponašanje glasom, tijelom i pokretom).
Djeci svakodnevno nudimo glazbene sadržaje stvarajući ugodnu i opuštajuću atmosferu. Glazba ima utjecaj na emocije i odabir boja u likovnom izričaju, potiče unutarnje stanje i izraz pokretom.
Djeca slušajući glazbeni predložak, individualno doživljavaju glazbu te u ritmu i tempu melodije spontano prenose svoj doživljaj i likovni izričaj.
Senzorne aktivnosti s različitim materijalima (krupica, kinetički pijesak, rastresiti materijali) potiču djecu na istraživanje pokretom ruke i izraz linijom, oblikom stvarajući autentičnu likovno djelo.


