



- MATERIJALNO OKRUŽENJE KROZ OČI DJECE-UMJETNIKA

"Okruženje umjetnika može se u konačnici ispreplesti s njegovim radom i nasljeđem. Claude Monet povezan je s Givernyjem u Francuskoj kao i Frida Kahlo Coyoacán, Meksiko. Gledanje ovih umjetnika kroz objektiv njihovog okruženja može dovesti do novih uvida u njihove umjetničke tehnike, procese i uvjerenja" (DORIT MEIR )
Djeca svakodnevno istražuju prostor u kojem borave, kroz istraživanje uče, a usvajanjem novih znanja obogaćuju svoje kognitivne spoznaje . "Kvalitetno prostorno materijalno okruženje je esencijalni izvor učenja djece s obzirom na to da ona uče aktivno (istražujući, čineći), te surađujući s drugom djecom i odraslima." Opće je poznato da su prve tri godine djeteta najvažnije u njegovom znanju i budućim kompetencijama a to je upravo zato što je to vrijeme najintenzivnijeg učenja i razvoja djece. Osnovna je zadaća vrtića ( ali i roditelja ) osigurati poticajno i na istraživanje usmjerenu okolinu stimuliranjem razvoja svih osjetila. Prostor u kojem djeca borave, uče i istražuju treba biti oblikovan po mjeri djeteta.
"Djeci je potrebno pedagoški pripremljeno okruženje koje će biti ne samo primjereno, nego tako uređeno da će maksimalno podržavati i razvijati nove interese, sklonosti i sposobnosti.
"Materijalno okruženje kroz oči umjetnika je tema koja se često obrađuje u umjetnosti. Umjetnici često koriste svoje okruženje kao inspiraciju za svoje radove. Na primjer, Vincent van Gogh je koristio svoje okruženje u Nizozemskoj kao inspiraciju za svoje slike, dok je Claude Monet koristio svoje okruženje u Givernyju za svoje impresionističke slike."
Kreativnost u izričaju kod djece je prirođena te osnova za budući intelektualni , emocionalni i fizički razvoj. Jako je važno osmisliti dovoljno kreativnih poticaja kako bi potaknuli dječju inovativnost i maštu te razvoj divergentnog mišljenja. Od jasličke dobi važno je omogućiti djeci pristup različitim likovnim sredstvima kako bi djeca samostalno odlučila s kojom se tehnikom žele umjetnički izražavati.
U nizu fotografiju prikazan je presjek kreativnog izričaja djeteta kroz korištenje različitih materijala, i likovnih tehnika. Bogatstvo materijalnog okruženja te poticaji odgojitelja u starijoj jasličkoj skupini omogućili su djeci iskustvo istraživanja i činjenja kroz svakodnevnu bogatu poticajnu ponudu. Uživanje u slikanju na velikoj površini, kapanju, prskanju, otiskivanju, provlačenju oslikanih prirodnina, iskustvo oblikovanja mekanih materijala, provlačenja, iskustvo istraživanja kroz slikanje s ledom, svjetlosti ...omogućili su djeci bogato iskustvo što je umnogome utjecalo na njihov cjelokupan kognitivni razvoj.